söndag 18 april 2010

The Playtones i Hudiksvall

Hej!
Imorse vaknade jag upp ovanligt tidigt för att vara jag, speciellt på en söndag. Men jag gjorde frukost och väckte mamma (pappa var redan uppe, och ja jag sov över hos dem inatt). Vi käkade frukost,fixade oss och åkte iväg mot Hudiksvall och Bilbolaget. Bilbolaget firade nämligen 75 års-jubileum och hade bjudit in The Playtones för att spela där under dagen. Vi kom till Hudiksvall vid kvart över 11 och The Playtones skulle spela vid tolv(men det blev försenat till halv 1 istället) så vi hade gott om tid att gå runt och kolla på lite bilar och käka McFlurry på McDonald's som ligger alldeles bredvid.
Vid ungefär halv 1 drog The Playtones igång och de var riktigt riktigt bra. De körde bland annat Dagny och Alexander Rybaks Fairytale som de har gjort en grym version av. Efter spelningen så signerade de skivor och pratade med folk. Jag var så himla smart så jag väntade tills alla hade fått sina skivor signerade och The Playtones hade fixat allt med sina instrument, då gick jag fram till sångaren Stefan vid bussen deras och frågade om jag kunde få ta kort på dem. Han var jättetrevligt och svarade att det gick jättebra och att de bara skulle byta om först. De var väldigt skojiga och glada, dansade till exempel ut ur bussen och bjöd verkligen på sig själv.

Nu tänker jag bjuda på lite bilder från dagen :)









Tack The Playtones! ♥ Jag kommer definitivt att komma på fler av era konserter :)

Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar