tisdag 27 april 2010

Tjabba Tjena Hallå! :)


Det går verkligen lång tid mellan mina blogginlägg nu har jag märkt(ja även jag har det hahaha). Men det är verkligen så mycket i mitt liv just nu. Jag tackade nej till jobbet i Belfast för att jag tyckte att Belfast inte lät så trevligt, mycket krig mellan protestanter och katoliker,även fast de har skrivit på något slags fredskontrakt så bombar de ibland. Känns inte så tryggt och jag känner verkligen ingen därborta så det skulle bli lite ensamt tror jag. Nu har jag dock tagit kontakt med mitt gamla jobb i Skottland och de lät positiva till att låta mig jobba där igen och min familj blev också mer positiv när de hörde att jag ändrat mig. I Skottland har jag vänner och jag hittar i Glasgow,Inverness och i högländerna,jag vet vilka bussar och tåg man kan åka med och så vidare så det är inga problem där borta.
Så nu ska jag börja flytta ur min lägenhet denna vecka och fixa allt som måste fixas innan man flyttar. Jag kommer att hålla er uppdaterade. Jag tänker stanna i Sverige till i mitten på Juni dock för jag vill vara med på min brorson Jonas student innan.

Vad händer i era liv? Mejla gärna till loquacious_emma@live.se och berätta om du brukar läsa min blogg,fråga om något du skulle vilja veta eller kom med förslag på vad du skulle vilja att jag tog upp här i bloggen :)


http://ww.carbisdale.org

Ha en bra kväll!

Kram

-Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar