onsdag 6 oktober 2010

Glada Hudik Teatern


Hur många av er därute har sett Glada Hudik Teaterns föreställning om Elvis? Eller hur många av er därute har sett dokumentären om teatern som går varje tisdag på SVT klockan 21.00 sedan 3 veckor tillbaka? Ni kanske inte har sett de två ovannämnda men ingen har väl missat Mats Melins roll som praktikanten Jerry i ICA:s reklam?

Jag har tyvärr inte sett själva föreställningen ännu men har suttit som fastklistrad framför tv:n varje tisdagskväll för att se Thoralf,Theresia,Bosse,Mats,Maja och de andra i det glada gänget från Hudiksvall och jag älskar ICA-reklamerna. Jag själv är ju från Hälsingland, från grannstaden Söderhamn ,så ni kan tycka att jag är lite partisk när jag pratar om detta gäng som ligger mig varmt om hjärtat. Men sådant är inte fallet utan den som inte tar till sig dessa underbara människor och den som inte känner ett glädjerus genom kroppen varje gång de syns i tv måste det ta mig tusan var fel på.
Ni som varken har sett föreställningen eller dokumetären borde göra det genast. Jag har som sagt inte sett föreställningen än men ska verkligen ta tillfället i akt snarast möjligt.

Jag skulle vilja ha deras självförtroende, talang och glädje till de små stunderna i vardagen. Jag imponeras av deras förmåga att kunna inkludera alla och att få alla att känna sig viktig och att kunna få dem att känna gemenskap. Vi "normalstörda" har verkligen mycket att lära.

Pär Johansson som startade projektet Glada Hudik Teatern är även han en människa som jag imponeras väldigt mycket av. Så om du mot förmodan skulle läsa detta Pär, du är ta mig tusan en idol och förebild! :) Att komma på en sådan idé och att ha modet att förverkliga den, det är helt fantastiskt. Det går inte att beskriva med ord. Jag rördes till tårar av hans tal på Allsång på Skansen förra sommaren när han berättade om hur allt började och hela resan som varit.

Här hittar ni Glada Hudik Teaterns hemsida,där ni kan boka biljetter till föreställningen.

Här hittar ni deras Facebooksida.

Och här kan ni se Thoralf och Theresia framföra Elvis låt "In the ghetto" på förra årets Allsång på Skansen:



Keep on rockin'! ♥

Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar