söndag 17 oktober 2010

Mysig filmkväll

Hej!
Hoppas att alla mår bra därute. Här är det sol idag i alla fall men kallt,som vanligt nu för tiden. Vad gjorde ni igårkväll då? Själv var jag på en mysig filmkväll hos en gammal kompis som heter Maria. Vi gick på gymnasiet tillsammans och vi har träffats så många gånger på E-Center och sådär och sagt att vi skulle ha gjort nåt tillsammans men det har inte blivit av. Men igårkväll hade vi filmkväll hemma hos Maria. Hon bor i en jättefin lägenhet inne i stan :) Jag kom dit och vi gick och hyrde en film som hette Vinyan, den var jättekonstig haha. Det började bra men slutet var jätteknäppt. Jag vet faktiskt inte om jag kan rekommendera den. Vi såg dock en till film som heter Dold Identitet. Den ska tydligen ha vunnit flera Oscars men vi hade aldrig sett den innan. Det var en italiensk film och den var verkligen jättebra. Så den kan jag rekommendera att ni ser i alla fall :)
Vi hade bunkrat upp med morötter och gurka i stavar med dip till, godis,kakor och popcorn haha. Vi åt långt ifrån allt kan jag säga för det var en hel del. Men gott var det :) och jättekul att träffa Maria igen. Vi kom överens om att vi måste göra om det snart igen.
Ja, och så bjöd Maria på egyptiskt te också. Hon hade köpt med sig hem från Egypten när hon var dit i mars och det var jättegott faktiskt. Det var te som är gjort på blad eller nåt sånt från hibiskusblomman. Hon rekommenderade verkligen Egypten och jag måste verkligen åka dit känner jag :)

Är det någon som har varit till Egypten? Jag tar gärna emot tips :)

Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar