måndag 24 maj 2010

Veckan som gått...

Hej!
Hoppas att ni alla har haft en trevlig vecka nu i veckan som var, för det har jag. Jag tänkte berätta lite kortfattat om vad jag har hittat på under veckan :)

Måndag
Kommer inte riktigt ihåg hur veckan började om jag ska vara helt ärlig men jag tror att vi hade Jonas på besök som hjälpte oss att packa undan min grejer i kartonger och så packade vi undan kartongerna.

Tisdag
Var en lat-dag tror jag. Vi bara solade och njöt och vilade och så städade jag och tvättade bilen.

Onsdag
Jag och min mamma var till min moster och morbror i Orsa och hälsade på. Det var jättetrevligt som vanligt. Jag,mamma och moster var inte till Mora och kollade runt lite och sedan var vi och hälsade på min kusins man Johan. Han driver en egen kvarn så vi var och handlade lite av honom. Vi käkade jättegod middag och som fika köpte min moster en varsin Team Moraeus-bakelse.




Torsdag
Mamma,pappa och jag var på bilbingo under kvällen men vi vann inget. Åskade och regnade som bara den gjorde det.








Fredag
Under dagen så handlade vi och så var vi och planterade blommor på farmors grav. Vi var även och klippte oss mamma och jag under dagen. På kvällen så åkte jag hem till Anna-Maria och vi gick över till Pontus och grillade med hans pappa,Barbro och Stefan. Sedan så åkte jag,Anna-Maria,Pontus och Stefan hem till Anna-Marias brorsas lägenhet och kollade på film. Ali kommer över och kollade på film också. Trevligt trevligt! :)

Lördag
Jag och Anna-Maria började att kolla på en jättebra film men hann inte att se hela då jag blev upphämtad och jag åkte hem och duschade,bytte kläder och så grillade jag hos mamma och pappa. (Jag råkade för övrigt få med mig Anna-Marias bh hem hahaha). Sedan så åkte mamma och jag och hämtade upp Jonas och sedan drog vi till stan på cruisingen som var. Vi träffade bland annat på Nathalie,Sara,Marie-Louise och Greta(pappas moster) där på stan. Men det började regna så det blev lite tråkigt, vi stannade dock till halv tio på kvällen tror jag att det blev.





Söndag
Var på Matildas konfirmation :) En konfirmation som gick väldigt snabbt tycker jag. Efter konfirmationen så var det "fika" hemma hos Lillis(brorsan) och Nathalie hade gjort en massa olika pajer som vi åt och sedan så bjöds det på tårta också. Det var riktigt trevligt med mycket folk. Vi måste ha varit in emot 20-25 personer sammanlagt.
På kvällen så var jag ut till Sandarne och kollade på när Klara spelade fotboll. De förlorade dock men det är roligt att kolla på när hon spelar i alla fall.





Idag
Var och tog prover på labb. Gillar verkligen inte det. Varför kan man aldrig bli frisk någon gång? De borde väl kunna komma på det snart vad det kan vara för fel man har.
Efter det så åkte jag till Skatteverket och adressändrade och sedan så handlade jag och färgade håret på Matilda. Mening var att jag,mamma,Lena och Sara skulle åka på bilbingo också men mamma måste ha hört fel för det var då ingen bilbingo på Hällåsen idag så vi blev hemma och ikväll här så har jag kollat på film och gjort en kladdkaka :)


Vad har ni haft för er?

Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar