onsdag 12 maj 2010

Why do all good things come to an end?

Tänkte att jag skulle lägga ut resten av bilderna från Sunne, där jag som sagt var i helgen. Jag var på olika seminarier om bland annat Matlandet Sverige och Vindkraft, vilket var skoj och intressant. Förutom det så var vi på besök hos olika entreprenörer runt omkring Sunne. Jag var till Björkaholm där en man som heter Lennart Svan driver en liten kvarn,ett litet kraftverk och ett litet sågverk tillsammans med sin fru. Det var oerhört intressant att se och det är verkligen roligt att se människor med en sådan drivkraft. De bevisade att småskaligt arbete faktiskt kan löna sig. Vi fick även en riktigt god lunch bestående av nävgröt,fläsk och lingonsylt, vilket jag aldrig hade ätit förut.
Sista kvällen så var det dags för galamiddag med trerätters och Björn Starrin(Bröllopsfotografen & Smala Sussie) som toastmaster. Ett jobb han klarade galant om ni frågar mig. Han hade även sitt band StarBoys med sig och de var riktigt grymma, jag skrattade väldigt mycket under kvällen.
Under söndagen så var det Framtidspanel med olika politiker från alla partierna som satt i soffan och diskuterade småskaligt arbete,service på landsbygden osv. Det hela avslutades med att Sunne lämnade över till Blekinge(Ronneby om jag inte minns fel) som ska anordna Landsbygdsriksdagen 2012. Något som jag verkligen ser fram emot!















Måste erkänna att jag saknar Sunne lite grann fortfarande. Det var väldans skoj där och Sunne är faktiskt riktigt vackert. Måste åka tillbaka någon gång snart. Funderar på en roadtrip runt om i Sverige i sommar nu när det inte blir något tågluffande av och jag är lite osäker på hur det blir med Skottland. Jag vill åka men på samma gång är jag en riktig mes som verkligen älskar Sverige på sommaren. Föresten så blev det ju strul nu när de bytte manager därborta och ingen vill svara på mina mail, jäkligt irriterande. Kanske bäst att försöka hitta nåt i Sverige ändå....

Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar