tisdag 16 mars 2010

Bollnäs i SM-final i bandy!


Japp det är sant. Bollnäs gick till SM-final nu ikväll. De klådde Sandviken med 2-1 efter en minst sagt dramatisk match. I 19:e minuten på första halvlek så satte Mikko Lukkarila 1-0 till Bollnäs. I den 52 minuten så satte Sandvikens Mossberg 1-1 och spänningen var på hög nivå. Men det var inte bara målgörandet som var spännande utan även lite andra saker som hände ute på planen, till exempel att Muhren klev av redan efter 15 minuters spel pga skada och att Bollnäs spelare Larsson fick kliva av planen en stund för att bli omhändertagen efter att ha fått bollen mitt i ansiktet vid en av Sandvikens många hörnor. Sedan så räddade ju Bollnäs Timo Oksanen en straff och en bollnässpelare missade en straff.

På stopptid kastade Oksanen bollen till Per Hellmyrs, som hittade Ville Aaltonen med en precis passning. Finländaren var plötsligt ensam med Joel Othén, som räddade. Det saknade betydelse eftersom Linus Pettersson kastat klubban och det innebar straff för Bollnäs. En väldigt avgörande straff och återigen fick Lukkarila förtroendet att sätta straffen och som han gjorde det. Lukkarila kan sova väldigt gott inatt medans jag är ganska säker på att en viss Pettersson inte sover lika bra.

Grattis Bollnäs! Jag är glad för er skull även fast jag är supporter av Broberg/Söderhamn eftersom jag kommer från Söderhamn. Visst är det kul att se Broberg klå Bollnäs i derbymatcher men samtidigt så missunnar jag inte Bollnäs att gå till final utan gläds istället att det är yttligare ett hälsingelag som får spela final(för Edsbyn har ju dominerat i finalerna under 2000-talet). 54 års väntan är över för Bollnäs. Nu tar ni Hammarby på söndag!!! :D

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar