onsdag 24 februari 2010

Dagen som gått...






Tänkte jag skulle berätta lite om vad jag har hittat på idag innan jag går och lägger mig. Jag vaknade 9-tiden och ringde då ett viktigt samtal. Sedan vid elva så ringde prästen som ska ha hand om mormors begravning till mamma och vi åkte till Söderala tillsammans för att prata med honom om mormor. Man ska ju berätta om hur hon var som person och vad hon tyckte om i livet så att han vet lite om vad han ska ta upp i sitt tal i kyrkan.
Jag gillade prästen på en gång måste jag säga. Han var väldigt trevlig, lugn och förstående. Han kom från början från Norrtälje men hade flyttat upp hit och börjat jobba i Bollnäs. Det slutade med att vi satt där i en och en halv timme och pratade om allt möjligt, det var väldigt trevligt trots omständigheterna. Man kände sig så lugn och rofylld när man satt där.
Efter att vi hade varit till Söderala så åkte vi hem och åt och sedan begav vi oss av mot Bollnäs och Rusta. Där gick vi runt och kollade lite och sedan åkte vi hem till syster min som bor i Rengsjö. Som vanligt så var det trevligt att träffa henne och även Klara och Johan var hemma och såklart lillbebisen Dixi(amstaffvalp för er som inte läst bloggen förr).
Efter ett besök hos syster min så åkte vi hem och nu under kvällen så har vi kollat på herrarnas staffet i OS och det gick ju kanon :) Sedan vann ju Broberg bandyderbyt mellan dem och Bollnäs. Matchen som jag hoppade över för att det var -20C ute, men en riktigt bra sportkväll blev det ju.

Nu ska jag sova! God natt!

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar