lördag 27 februari 2010

Melodifestivalen deltävling 4 - Malmö

Hej!
Ikväll var ju som sagt Melodifestivalen och den gick av stapeln i Malmö den här gången. Jag vet inte men det här var nog det sämsta startfältet av alla. Jag gillade Neo och Pernilla Wahlgrens bidrag och Peter Jöbacks var ok men resten gillade jag inte alls. Nej tacka vet jag ABBA,Carola och Herreys, det är riktig schlager det. Jag saknar den tiden då det var ett husband och/eller när artisterna spelade själva istället för playback. Då fick man se hur begåvade de egentligen var. För vad ska en person som inte är musikalisk i Melodifestivalen att göra? Ja förutom att vara publik då. Back in the days då blev ju de som vann Meoldifestivalen stora idoler, som Carola till exempel. Jag minns att jag brukade stå framför spegeln och mima till Främling och Fångad av en stormvind. Vem tusan står och mimar till dagens bidrag framför spegeln? Hmmm..nej jag trodde väl inte det! Men men det är bara att acceptera och gå vidare, som vanligt så kommer det väl bli skit i Eurovision och något öststatsland tar hem segern igen. Så varför bry sig egentligen?

Vad tycker ni? :)


Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar