söndag 7 februari 2010

Till dig mormor

Det tre muskitörerna ♥


Jag har nu suttit i över ett dygn tillsammans med min mamma och vakat över lilla mormor och tyvärr så går det bara mer och mer utför livets trappa. Jag,mamma,Svempa och Anna var där igår från 11 på förmiddagen till 3 på eftermiddagen. Sedan åkte mamma och jag och åt och plockade ihop lite grejer och så åkte vi tillbaka till mormor. Vi kom tillbaka vid ungefär halv 5 igår eftermiddag och sedan satt vi där natten igenom fram till 10 på förmiddagen idag. Då åkte vi hem och fräschade upp oss och åkte sedan in igen. Jag lyckades hålla mig vaken till 4 imorse men sen somnade jag till i stolen som jag satt i. Jag sov till halv 6 ungefär för då kom personalen in igen och kollade till mormor. Hon hade fått en spruta med morfin vid 7 tiden på kvällen för att hon hade så ont och sov ända fram till 10 idag. Stackars lilla mormor.
Jag hatar att det finns lagar som säger att en doktor eller sjuksköterska ej får hjälpa till att låta en människa somna in. Speciellt en människa som har så ont,lider så mycket och som inte har en chans att komma tillbaka. Många kanske tycker att det låter dumt men jag skulle hellre se att mormor fick somna in istället för att hålla på lida på detta viset. Min mormor har inte varit sig själv sedan morfar dog och det är 12 år sedan. Jag hoppas att hon får återförenas med honom snart.
Jag är glad att jag har fått chansen att berätta för henne hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag älskar henne nu när jag har suttit och vakat vid hennes sida. Även om hon kanske inte riktigt kommer ihåg vem jag är så tror jag att jag fortfarande har en plats där inne vid hennes hjärta. Precis som hon har för mig.

Jag vill avsluta med att dedikera en sång till min mormor. Jag är inte speciellt religiös av mig men när jag hörde den här låten så tänkte jag på mormor och tårarna rann ned för mina kinder.







Jag älskar dig mormor ♥



-Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar