tisdag 16 februari 2010

Fettisdagen


Hej!
Idag är det fettisdag och då ska man traditionsenligt äta semlor. Har någon av er redan tjuvstartat? Det har jag faktiskt. Jag har käkat en två till tre stycken semlor redan, vid olika tillfällen när jag har fikat med vänner och familj. Men nu börjar ju butikerna med att sälja semlor strax efter jul,om inte innan jul.
I alla fall så finns det ju många sätt att äta en semla på. Man kan äta den bara rakt av eller med varm mjölk till. Vissa föredrar att ta av locket först och äta det,andra gillar att spara mandelmassan till sist, det finns många olika knep helt enkelt. Hur gillar du din semla? Jag är i alla fall en sådan som tar av locket och äter det först och sedan så äter jag resten semlan.

Nä nu ska jag bege mig in mot stan och uträtta några ärenden och sedan inhandla en varsin semla till mig,mamma och pappa :) Ha en bra fettisdag allihopa!

Kram

-Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar