onsdag 3 februari 2010

Läkaren erkänner


Idag kan man läsa på Aftonbladet att läkaren som hade hand om Michael Jackson vid hans död har erkänt att han har dödat honom - ofrivilligt. Han påstår att han gav sångaren ett dropp med bland annat propofol som vanligtvis inte alls används för sömnsvårigheter – för att Jackson skulle somna. Han säger att han sedan, när sångaren väl sov, lämnade rummet i ”max två minuter”.
När han kom tillbaka hade Michael Jackson slutat andas. Murray tillkallade ambulans men alla upplivningsförsök var förgäves. Michael Jackson dödförklarades 14.26 på eftermiddagen, lokal tid, den 25 juni 2009.

Ett åtal mot honom kan väckas inom de närmaste 48 timmarna.

Jag tror vad jag vill om detta. Jag anser inte att hans ska dömas för dråp utan för mord. Hur ska han någonsin kunna bevisa att han inte menade att döda honom? Speciellt som att han var ensam med Michael i huset. Nej ett hårt straff ska det vara!

Ja vad jag tyckte och tycker om Michael Jackson, ja det vet väl alla vid det här laget. Jag behöver bara säga: KING OF POP!


- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar