lördag 13 februari 2010

Melodifestivalen deltävling 2 - Sandviken


Ikväll så gick Melodifestivalens deltävling nummer 2 av stapeln i Sandviken. Inte så långt från där jag bor. Jag har ungefär 12-13 mil till Sandviken,men jag valde att stanna hemma och kolla istället. Artisterna i kvällens tävling var Erik Saade,Andreas Johnson,Highlights & MiST,Pauline,Hanna Lindblad,Anna Maria Espinosa,Orsa Spelmän och Andra Generationen & Dogge.
Jag gillade Erik Saade,Andreas Johnson och Orsa Spelmäns låtar och de två första gick ju vidare till final samt att Orsa Spelmän och Pauline gick till andra chansen i Örebro. För övrigt så gillar jag att Måns Zelmerlöv är programledare för Melodifestivalen,han gör ett riktigt bra jobb men Kristine Meltzer är det väl sådär med. Hon ska nog hålla sig till Hey Baberiba. Anja Pärson har inte en daladialekt! Vad är hypern med Dolph Lundgren egentligen? Jag förstår inte riktigt. Har aldrig gillat honom.

Vad tycker ni om festivalen? :)

Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar