lördag 13 februari 2010

OS-invigningen

Som jag sade igår så skulle jag kolla på OS-invigningen på morgonen. Sagt och gjort! Jag ställde klockan på 03.00 och var upp till strax efter 06.00 imorse. Något trött men glad somnade jag vid halv 7.
I alla fall, invigningen av OS i Vancouver var bra. Inte den bästa och inte den sämsta men bra :) Jag gillade speciellt KD Langs version av Leonard Cohen's Hallelujah, den var magisk. Sedan gillade jag även att de hade valt att göra historien om urinvånarna i Kanada, som inuiter och indianer. Väldigt intressant, man lär sig verkligen nya saker av att kolla på OS.
Att Peter Forsberg hade fått uppgiften att bära den svenska fanan berättade jag ju om igår och som han gjorde det. Han hade verkligen inget att vara nervös över för den mannen har verkligen pondus. Det var riktigt skoj att se den svenska truppen komma ingåendes och man kände sig stolt i hjärtat.

Här kommer lite bilder från invigningen:
















Foto: Getty Images

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar