fredag 19 februari 2010

Grattis Haag!

Foto: Expressen

Ja då har ännu en medalj hamnat i den svenska truppen borta i Vancouver. Anna Haag kom nämligen 2:a och knep hem silvret i dubbeljakten. Vilket spännande lopp det var där vi fick se Kalla köra omkull men ändå kom tillbaka ganska hyfsat och sedan Anna Haag tampas med norska Björgren,polska Kowalczyk och med norska Stiera. Under de sista kilometerna så låg Haag mest fyra men i sista nedförsbacken mot stadion så fick hon kraft och körde om Kowalczyk och Steira.
Mamma och jag satt och skrek och hoppade upp och ned i soffan när hon kom in mot stadion, jag tror pappa nästan var i tårar. Han har jobbat tillsammans med Anna på sågverket i Mora där hon gick som brandvakt(eller vad det nu var han berättade om) under den tiden som han var och jobbade där som montör. För övrigt så kommer hon ju från Orsa från början där jag har lite släkt, moster och kusiner. Men nu kör hon för Mora IK. Ja det är himla roligt att Anna fick vinna silver :) Grattis Anna!!!

Sedan så hoppas jag att det gick bra med Patrik Järbyn som kraschade i Super-G:n och slog sig illa och fick åka iväg med ambulans. Han slog i huvudet och det såg väldigt otäckt ut. Jag hoppas du kryar på dig Patrik!

Sist men inte minst så vill jag bara säga, vad vore OS utan André Pops och Niklas Wikegård? Jag älskar båda två ♥ Vinterstudion med André förgyller vardagen och en Tre Kronor match utan Wikegård går inte att tänka på. Hoppas han blir näste förbundskapten för Tre Kronor! :)


God Natt!

Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar