söndag 20 december 2009

Ännu en Hollywoodstjärna död

Jag sitter här i vardagsrummet och kollar på filmen Blood Diamond(Skitbra! Rekommenderar starkt!) som går på TV3 just nu. Samtidigt som jag kollar på filmen så kollar jag runt på nätet, lite multitasking här. På Aftonbladet kan man läsa om Hollywoodstjärnan Brittany Murphy's död. Hon ska tydligen ha fått hjärtstillestånd och hennes mamma hittade henne i duschen helt okontaktbar. Konstigt att man bryr sig om sådant här egentligen. Bara för att hon var kändis. Men man kan inte låta bli. Jag reagerar dock inte likadant som jag gjorde när jag fick veta att Michael Jackson hade dött i somras. För då blev jag helt förstörd. Jag började grina som en tok. Han har haft stort inflytande på mitt liv även om jag långt ifrån någonsin fick chansen att lära känna honom personligen. Men hans musik har alltid funnits i mitt liv och jag har alltid beundrat honom enormt mycket.
Det kan jag inte säga när det kommer till Brittany Murphy. Visst har jag sett henne i några filmer och hon var faktiskt en helt ok skådespelerska, men inte någon jag direkt höjde till skyarna. Det är himla synd på en ung människas liv dock. Det är väl det jag försöker få fram här. För ingen förtjänar att dö så ung. Jag hoppas bara att hon var lycklig så länge hon levde. Alltid tråkigt när sådant här händer.

R.I.P Brittany

Foto: ALLOVER PRESS

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar