lördag 19 december 2009

Nej nej nej!


Medans jag städade tidigare så spelade jag olika musikvideor på youtube. Jag spelade bland annat mitt favoritband alla kategorier, nämligen Red Hot Chili Peppers. När jag läste kommentarerna till en video där på youtube så såg jag att väldigt många hade kommenterat att John Frusciante, gitarristen i RHCP, hade lämnat bandet här i dagarna. Jag blev såklart förtvivlad av det jag läste och tänkte "nä det kan ju inte stämma för de har ju återförenats och ska släppa en ny skiva nästa år", så jag tog och googlade lite och till min stora besvikelse så stämmer ryktena. John Frusciante har lämnat RHCP. Jag ville bara sätta mig ner och gråta när jag läste det(lite löjligt kan ni kanske tycka men jag kan inte hjälpa det).

Jag upptäckte RHCP när jag var kring 10-11 år när jag såg videon till Californication på tv. Jag blev på en gång fascinerad av att de sjöng "a little girl from Sweden" haha. När jag kom upp i högstadiet så träffade jag på min kompis Sofie som också var ett stort fan av RHCP och vi började ha filmkvällar med RHCP, vi hade spelat in från VH1 där de hade RHCP-dagar och så kollade vi igenom alla deras videor,konserter och dokumentärer. Vi visste allt om RHCP, vi kunde alla texter och vår största dröm var att någon gång få se dem live. Detta hände mig i mars 2003, jag,brorsan och Jonas drog iväg till Globen i Stockholm och såg dem live. Jag var helt lyrisk och kunde inte sluta drömma om att få se dem live en gång till. Detta hände också, den här gången i december 2006. Jag, Sofie,CC,Danne och Helena drog iväg till Globen i Stockholm. Nu drömmer jag återigen om att få se dem live igen. Men det blir tyvärr inte med John Frusciante på plats...

John Frusciante, if you see this, please come back to RHCP!

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar