måndag 28 december 2009

Järvsöfaks sista lopp i karriären

21.30 bänkade jag mig framför tv:n för att kolla på Järvsäfaks avskedslopp. Denna fantastiska häst som man inte kan beskriva med ord hur fantastisk han är. Kring 21.45 så var det dags för honom att ta farväl och som han gjorde det. Med 700 m kvar till mål så ledde han med flertalet längder, ingen hade en chans att slå honom ikväll. Tårarna sprutade ur ögonen på mig och jag kunde inte sluta att skaka. Han är så himla fin, så jäkla fantastisk. Jag hade velat varit på plats för att se honom ikväll. Det finns bara en häst som har berört mig som Järvsöfaks tidigare och det är inte en travhäst utan en hopphäst, nämligen John Whitakers Milton. Varje gång han kom ut i manegen och skulle hoppa så spelade de Tina Turners "Simply the Best" och tårarna rann ned för mina kinder. Tinas låt passar även till Järvsöfaks tycker jag, för han är helt enkelt bäst.

Här har ni loppet när han sätter världsrekord på Gävletravet den 12/7-05 ♥

När jag gick i 4:e eller 5:e klass så skulle vi välja att skriva om ett djur och då valde jag Järvsöfaks. Jag har fortfarande kvar alla bilder på honom från den tiden. Han är så fantastiskt vacker. Jag vet inte hur det är men får jag möjligheten så ska jag åka förbi och ta kort på honom i sommar. Det kommer definitivt bli något som jag ramar in och sätter på väggen också.

Här kan ni läsa mer om hans fantastiska karriär.

All lycka i framtiden nu Jan- Olov! Jag vet att du har fler fantastiska hästar där ute. Jag vet för att jag har varit på plats och fotat dem några gånger i somras/höstas på Bollnästravet.

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar