onsdag 30 december 2009

Emmas 00-talskrönika - År 2008



Ja då har vi kommit fram till 2008 :) Snart är vi framme. Bara en dag kvar på året nu!

År 2008 - året jag personligen både älskar och hatar

Jag hade gärna velat tagit bort vissa delar av 2008 för det var ett konstigt och ibland dåligt år för mig. Jag vill inte gå in på några detaljer men det jag kan avslöja är att jag träffade en person som fick mig att må dåligt, som fick mig att känna mig värdelös om jag ska vara helt ärlig. Men jag ser det som en erfarenhet och de brukar säga att "what doesn't kill you makes you stronger" och i det här fallet stämmer väldigt bra. Jag är glad att jag kom ut ur det här som en starkare människa. Jag vet vad jag vill och inte vill i framtiden.

2008 var annars ett bra år. Jag åkte runt och kollade på Brolle några gånger och det var riktigt roligt. Sedan kom ju ett gäng från Älvdalen in i mitt liv i slutet på 2008 och det är något som ja
g aldrig kommer att ångra, att jag slog på tv:n den 25:e oktober och att jag sedan åkte ned på finalen den 20:e december. Jag kan helt ärligt säga att dessa killar räddade mitt liv när jag kände mig som nere allra mest. Tack Larz Kristerz!


Lite världsnyheter från 2008:

* Cypern och Malta inför Euro som valuta
* Kosovo förklara sin självständighet från Serbien
* Fidel Castro avgår som president för Kuba och ersätts av sin bror Raúl Castro
* En kraftig cyklon sveper in över Burma och runt 65000 människor befaras vara omkomna
* 10-åriga Engla Höglund från Stjärnsund, Dalarna försvinner och hittas sedan en vecka senare mördad
* Fritzlfallet uppmärksammas Amstetten, Österrike
* Sveriges riksdag röstar igen FRA-lagen trots starkt folkmotstånd
* OS går av stapeln i Peking, Kina
* Baracka Obama vinner det amerikanska presidentvalet(jag stannade uppe hela natten och kollade på valvakan!)
* Larz Kristerz vinner Dansbandskampen ;)


Ja jag har väl inte så mycket mer att tillägga för jag berättade det mesta om mitt 2008 här ovanför.



- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar