onsdag 23 december 2009

Hemska nyheter....

Mamma och jag stod här hemma i mamma och pappas vardagsrum och höll på att klä på julgranen här på morgonen. Då ringer min bror Lillis och mamma pratar med honom. Efter en stund ser jag hur mamma brister ut i gråt. När mamma och brorsan har pratat klart så frågar jag vad det är som har hänt och hon kan knappt prata. Då blir jag riktigt orolig. Alla möjliga tankar flög runt i mitt huvud. Gällde det något utav mina syskonbarn? Vad hade hänt?

Till slut så berättade mamma att det var en liten pojke på 2 år som hade blivit påkörd av ett fordon i Trönö. Han var förd med helikopter till sjukhus. Samtidigt som en lättnad över att det inte hade hänt något med någon i min familj så blev jag oerhört ledsen av att höra detta. Även jag kunde ej hålla tillbaka tårarna. Det kan fortfarande vara så att barnet tillhör någon som jag känner. Men även fast det kan vara så att jag inte alls känner dem så känner jag fortfarande med dem. Ingen någonsin ska behöva förlora ett litet barn.

Jag vill bara säga att jag tänker på er föräldrar och på er lille son idag. Jag är inte speciellt religiös av mig men om man nu, låt säga får en önskan per år så önskar jag att allt kommer att bli bra med den här lille pojken.
Jag tror att om vi alla skänker en önskan var om att alla ska få ha det bra här på jorden så måste ju något gott hända. Kanske och förhoppningsvis så kommer någon att finnas där för dig om något skulle hända.

Ta hand om varandra nu!

Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar