lördag 19 december 2009

Dansbandskampen - Finalen

Ja, nu är det inte långt kvar tills finalen av Dansbandskampen. Ett program som förändrade mitt liv och min syn på dansband. Visst hade jag lyssnat på dansband innan oktober 2008 och visst fanns det låtar man faktiskt diggade men det var inte en genre som jag öppet sade sig älska eller ens bara gilla.

Så började Dansbandskampen den 18:e oktober förra året och jag hade lovat att ge det en chans för att se hur det fungerade. Jag föll som en fura för det hela. Jag blev förälskad på en gång och längtade vecka efter vecka att de skulle bli lördag igen. Speciellt efter lördagen den 25:e oktober då ett gäng killar från Älvdalen kom inspringandes in i tv-rutan och rakt in i mitt ♥. De var annorlunda, de svängde de rejält om dem och de var inte ett dugg rädda för att bjuda på sig själva. Hur kunde man bli allat annat än kär i dem då? Nej det gick bara inte!

Så här ett år efteråt så är både jag och min syster väldigt glad för att vi bestämde oss att den 20:e december 2008 sätta oss i bilen och köra ner till Strängnäs för att vara med på finalen av Dansbandskampen. För inget är som att uppleva det på plats. Vilket drag och vilken stämning det är där nere i Svenska Hem Arena. Det är helt underbart och Strängnäs är så vackert. Idag kan jag inte leva utan dansband. Det är en stor del av mitt liv. Jag har funnit många nya vänner och det här året som har följt efter succén i Dansbandskampen går inte att beskriva med ord. Jag hade tänkt att göra en liten hyllningsvideo till Larz Kristerz, till Dansbandskampen och till de fina vänner jag fått. Tyvärr så har jag inte hunnit det ännu utan det får komma lite senare här på bloggen. Nu måste jag kila iväg, för nu börjar årets final :D Heja The Playtones!!!!



Puss på er!

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar