måndag 28 december 2009

Vad vore livet utan djur?


När min lilla plutt var bebis

Inte alls lika roligt skulle jag vilja påstå. Jag har suttit och kollat runt lite på Blocket på små hundvalpar och man blir ju alldeles varm i ♥ när man ser de små bebisarna. Jag önskar att min lilla bebis(ja jag har henne som min lilla bebis) vore liten fortfarande. Hon är världens bästa och jag vet inte hur jag skulle kunna leva utan henne. Hon är en rufsig liten strävhårig tax vid namn Eyla ♥ och jag älskar henne som om hon vore mitt lilla barn.

Jag förstår mig inte på människor som inte gillar hundar, eller djur överhuvudtaget. Min mamma brukar säga att om man inte kan älska ett djur så kan man inte älska en människa heller och jag tror det ligger något i det. För kan du misshandla och slå ett djur så kan du nog vara kapabel att göra detsamma med en människa. Om du, djurmisshandlare, hatar djur så hatar jag dig 10 gånger mer. För något oskyldigt som ett litet djur har inte bett om att få vara under ditt beskydd utan det är något som du har valt och då gäller det att ta sitt ansvar.

Men sedan finns de som älskar djur och som är helt fantastiska. Som alla ni därute som tar hand om djur som har sprungit bort, gjort illa sig, blivit utslängd hemmifrån och misshandlad av någon av dessa djurhatare, ni fantastiska kämpar jag beundrar er något oerhört mycket. Ni är guld värda! ♥



Så här ser min bebis ut idag ♥

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar