lördag 2 januari 2010

2 januari - Bandyderby


Hej!
Idag lyckades jag med konsten att sova ända fram till halv ett. Halv ett!! Det har jag inte gjort på evigheter. Men jag sov väldigt dåligt under natten som var och vaknade upp flera gånger. Hade sedan svårt att somna om.

När jag väl hade vaknat så kom jag på att jag hade tänkt gå på bandy idag. Jag fick lite panik eftersom jag trodde att jag hade missat matchen så jag bläddrade i ilfart igenom Kuriren och såg att matchen började 17.00. Så jag tog och duschade och gjorde mig iordning,kollade på lite tv och väntade på att Matilda skulle komma bort. Hon skulle åka med mig till bandyn.

Runt 16.20 så åkte jag och Matilda upp till Hällåsen för att försöka få tag på en parkering, inte så lätt när det är bandyderby. Men vi hittade en parkering och när vi skulle gå in så fick jag betala 100:- istället för 120:-. Kvinnan i kassan sa: "Då blir det 120:-" Jag lade fram 200:- och eftersom hon inte hade någon växel på det fick jag betala "endast" 100:-. När jag sedan kom in så gick jag och letade upp brorsan, Svempa. Jag hittade honom där i publikhavet och matchen drog igång. Brorberg gjorde 3 mål i första halvlek och sedan i andra halvlek så kom Bollnäs ikapp lite när de reducerade till 4-2 men Broberg satte in dödsstöten 5-2 med bara 2 min kvar ungefär. Riktigt rolig match :) Inte alla dagar man går på bandy men såhär i derbytider så måste man, så himla spännande. Publiksiffran var 3168 personer. Riktigt bra!


Brobergs IF är det bästa laget! Heja! Heja! Heja Broberg! :D


-Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar