onsdag 6 januari 2010

Kallt som tusan + äppelpaj :)

Idag så sov jag och Klara ganska länge igen. Sedan ringde mamma och väckte oss och bad oss att slå på tv:n för att det var cirkus. Mamma trodde att det var något som Klara skulle tycka om och det hade hon helt rätt i. Så vi kollade på cirkus ett tag. Sedan bestämde vi oss för att göra oss iordning och åka hem till mamma och pappa. Men min bil ville inte som vi ville, den startade nämligen inte. Om vi tyckte att - 24C var kallt igår så var det inget mot för dagens -32C. Jag har ingen motorvärmare dessutom! Så jag ringde upp mamma och sade att vi blev hemma men hon tog då och ringde upp min bror, Svempa och han kom bort med startkablar. Även pappa och min andra brorsa, Lillis, kom bort. Först försökte de att bogsera igång den med en bogserlina men det gick inte så då tog de startkablarna och då kom den igång. Så då kunde vi tuffa på till mamma och pappa :) Väl där så fick vi jättegod mat och jag gjorde äpplepaj som efterrätt :) Mysig dag ändå.


Mums!

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar