fredag 1 januari 2010

Tjälknöl


Idag så var jag, mamma och pappa bjuden hem till min bror Svempa med familj på middag. Han hade gjort iordning något som heter tjälknöl med potatisgratäng och paprikasalsa till. Det var så himla gott att jag kan inte beskriva det. Man måste smaka själv och jag rekommenderar det starkt. Det var en mycket trevlig middag!

Just nu sitter jag och kollar på nyheterna på TV4. Har tidigare kollat på Olycksfågeln(baserad på Camilla Läckbergs roman) och På Spåret. Trevlig och lugn fredag. Det är riktigt skönt att bara sitta ned,slappna av och kolla på tv. Speciellt efter idag. Jag var hem till mamma och pappa och skottade deras gårdsplan i 1 1/2 timme. Snacka om träningspass! Strax därefter så började det att snöa igen, så typiskt!!!

Hoppas att ni alla har haft en trevlig Nyårsdag :)

Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar