tisdag 19 januari 2010

Konståkning


Jag sitter just nu och kollar på konståknings-EM på tv. De går av stapeln i Tallin,Estland just nu men sändningarna på tv är strax slut. Jag älskar konståkning för det är verkligen en riktigt vacker sport. Många vill inte kalla det en sport men då undrar jag varför inte? De lägger ned minst lika mycket tid på träning som alla andra proffesionella utövare i deras sport. Gör om alla de där piruetterna och hoppen om ni kan. Nej jag beundrar dem och de får det att se så graciöst och vackert ut. Speciellt en konståkare beundrar jag något otroligt och det är Evgenij Plusjenko,han kommer från Ryssland och är världsmästare i individuell konståkning. Han uppträdde med Dima Bilan i Eurovision Song Contest när han tog hem segern 2008. Jag blir helt hänförd när han kliver ut på isen och jag kommer aldrig att glömma den gången när han hade satt ihop ett nummer om Djungelboken och var utklädd. Han var helt outstanding då och jag fick tårar i ögonen fatiskt. Helt underbart!

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar