onsdag 20 januari 2010

Gubbsnyggingar

Hej!
Igår kollade jag klart på min favoritserie alla kategorier(förutom SATC), nämligen Stolhet och Fördom(org Pride and Prejudice) med Colin Firth i rollen som Mr Darcy. Då kom jag att tänka på alla dessa män som man tycker är så där farligt gubbsnygga och helt förbjudna egentligen, som förövrigt också är väldigt gifta och lyckliga eller riktiga players och dessutom Hollywoodstjärnor med betäckning på STJÄRNOR. Någon som aldrig ens skulle titta åt ens håll vill säga hahaha.
Därför vill jag göra en 15-i-topp-lista på dessa män som jag tycker är riktigt heta och som jag kan sitta och dregla över i olika filmer ;) hehe


1. Gerard Butler


2. Jeffrey Dean Morgan


3. Colin Firth


4. Bruce Willis

5. Hugh Jackman

6. Patrick Dempsey

7. Chris Noth

8. George Clooney

9. Vin Diesel

10. Denzel Washington

11. Richard Gere

12. Sean Connery

13. Johnny Depp

14. Rob Lowe

15. Daniel Craig

Tänkte jag skulle kommentera lite om herrarna också :)

Nr 1: Gerard Butler. Har ni sett PS I love you,300,Phantom of the Opera och The Ugly Truth? Då kanske ni förstår varför jag valde honom som 1:a :)

Nr 2: Jeffrey Dean Morgan. Mums säger jag bara. Hans stora bländande leende och hans vackra ögon gör en sjukt knäsvag. PS I love igen säger jag bara.

Nr 3: Colin Firth. Det finns bara en Mr Darcy för mig och det är Colin Firth, ingen annan kan spela honom så väl som honom. Sedan är han ju rolig i Bridget Jones,Love Actually och Mamma Mia också :) Han brittiska accent går ju inte av för hackor heller.

Nr 4: Bruce Willis. Action säger jag bara. Har ni inte sett Die Hard filmerna eller Schakalen än gör det i så fall. Han blir bara gubbsnyggare med åren. Speciellt Die Hard 4 är han riktigt sexig i.

Nr 5: Hugh Jackman. X-men,Kate & Leopold, Australia är bara några av de filmer han har medverkat i. Jisses när han är Wolverine i X-men *drool*. Hans sköna australienska accent är väldigt sexig också.

Nr 6: Patrick Dempsey. Man behöver bara säga det namnet och de flest kvinnor får en drömsk blick. Ja han snygging från 80-talet som tillbaka nu på 2000-talet som Dr. Shepard i Grey's Anatomy. Vem gillar inte en snubbe som spelar läkare?

Nr 7: Chris Noth. Mr Big, enough said! Varenda SATC-fan eller Law & Order-fan vet vem den här snubben är. Vi längtar tills SATC - the movie 2 kommer i vår/sommar.

Nr 8: George Clooney. Han var anledning till att jag brukade sitta uppe om nätterna och kolla på reprisen av Cityakuten. Sedan var han ju med i de där Ocean's-filmerna också. Hans ögon kan man lätt drunkna i.

Nr 9: Vin Diesel. Bad boy som gjorde filmerna XxX och Fast and Furious heta. Rykande het kropp och rösten ger en rysningar längs ryggraden, på ett bra sätt.

Nr 10: Denzel Washington. Jag fastnade för honom när jag såg Remember the Titans där han coachade ett amerikanskt fotbollslag. Sedan älskar jag Malcom X, Training Day(som han fick en Oscar för och väl förtjänade den) och American Gangster.

Nr 11: Richard Gere. Jag säger bara En Officiér och Gentleman samt Pretty Woman. Vi kvinnor vill också bli buren i famnen utav honom i sjömanskostym och aldrig någonsin tidigare hade vi väl önskat att vi vore prostituerad i LA innan han dök upp där i en Lotus och plockade upp Julia Roberts.

Nr 12: Sean Connery. Skotte och den 1:e och bäste James Bond av dem alla. Han är gubbsnygg och kommer aldrig gå ur tiden.

Nr 13: Johnny Depp. Ja vad ska man säga? Han kom in som en vacker "raggare" i Cry Baby,spelade en förvirrad och missbildad Edward Scissorhands,rökte på och så reptiler och massa andra konstiga saker i Fear and Loathing In Las Vegas och hans stal våra hjärtan igen i Chocolate och Pirates of the Caribbean. Vem kan motstå denne fagre herre som är känd för att välja de mest konstiga roller som finns? men som får till dem med bravur.

Nr 14: Rob Lowe. 80-talshunken som ingick i det kända ungdomsgänget Brat Pack. Spelade på senare dar presidenten i serien Vita Huset.

Nr 15: Daniel Craig. Han är den senast James Bond i raden av dem alla men icke den som har spelat honom sämst enligt mig. Nej snarare tvärtom,efter Sean Connery så är Daniel Craig den bäste Bond och jag ser fram emot nästa film med honom.


Sådär. Det var min lista det. Vad tycker ni? Kommentera gärna! :)

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar