onsdag 20 januari 2010

Dagen


Ska väl ta och berätta lite om dagen som har varit också. Igår ringde de från ålderdomshemmet där min mormor bor och berättade att min kära lilla mormor har börjat bli allt mer sämre och detta gjorde ju förstås oss väldigt ledsna så idag tog jag och mamma och åkte och hälsade på henne. Sant som de sade så hade mormor blivit mer mager,trött och hon orkade inte resa sig upp för att gå någonstans. Det var väldigt ledsamt att se mormor sitta där i sin fåtölj och inte orka med något. Hon har sedan länge slutat att känna igen oss och de har vi ju vant oss vid men att se henne tackla av så mycket var jag nog inte beredd på. Hon satt mest och sov när vi var där. Det kan hända vad som helst när som helst nu så sjuksköterskan. Tyvärr. Men det kanske är till det bästa istället för att hon ska sitta där ensam och må dåligt. Man måste tänka på mormors bästa och inte på sig själv.

För att pigga upp oss lite i dessa ledsamma tider så tog mamma och jag mig en tur till Bollnäs efter att vi hade varit till mormor och hälsat på. Vi gör ofta saker tillsammans när vi känner att vi måste få prata av oss och vi båda lyssnar ju till varandra och stöttar varandra. Jag är väldigt glad att jag har det så med min mamma. Jag tycker så synd om alla som inte har den möjligheten. Min mamma är bäst helt enkelt, hur mycket vi än har bråkat genom åren så har vi alltid funnits där för varandra.
Men i alla fall, mamma och jag åkte iväg till Rusta och kollade lite och sedan så åkte vi och käkade lite. Det fick bli MAX idag och sedan så åkte vi vidare till Mobackes trädgård där de säljer blommor. Det var riktigt trevligt. Jag tog en massa kort med min mobil men eftersom allt ska krångla så har jag inte kunnat ladda upp bilder på datorn så ni får se en annan gång :) Min favoritblomma är orkidé och de hade massor av sådana, i olika storlekar och olika färger och former ♥ dessutom så var det en pågående fotoutställning av Lars Forslin där också, helt underbara bilder. Passa på att gå och kolla tycker jag!

Nu ikväll så har vi käkat nyponsoppa,glass och biskvier. Mums!




Ta vara på era nära och kära, man vet aldrig hur lång tid man får tillsammans!

Kram

-Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar