söndag 3 januari 2010

Tack Björn Ranelid!


Många kanske såg programmet "Stjärnorna på slottet" igår på SVT1. Där medverkar ju Tommy Körberg(som jag förövrigt avgudar, absolut älskar han och hans röst),Kjell Bergkvist(också en av mina favoriter, han säger precis som han tycker, hur som helst, när som helst), Siv Malmqvist(denna sköna dam som är så bra), Meg Westergren(hon är så himla söt) och Björn Ranelid( Wow säger jag bara!).

Jag måste ärligt säga att jag inte har kunnat placera Björn Ranelid tidigare, eller ja, snarare att jag inte haft någon riktig uppfattning om honom tidigare för jag har helt enkelt inte varit så intresserad. Efter gårdagen så kan jag då säga att jag är Björn Ranelid-frälst. Jag struntar fullständigt i vad andra tycker och säger men jag som har blivit mobbad och vet hur det känns innerst inne kan säga att det Björn Ranelid gjorde igår var enormt stort. Att ställa sig upp inför tv-kamerorna och säga rätt ut hur han har kännt det under alla dessa år av mobbing som har drabbat honom var så enormt modigt. Tack tack tack Björn! En dag kanske jag också får upprättelse men tills dess så nöjer jag mig med att beundra ditt mod.

Nu ska jag ta och leta upp Björns bok "Kvinnan är första könet" som lät som en intressant bok som jag bara måste läsa.

Något som även gjorde ett stark intryck på mig under gårdagen var frasen "Att leva är att simma från stranden jag till stranden du i havet vi"

Du har gjort ett stort intryck på mig! Tack än en gång!

Enough said!

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar