måndag 18 januari 2010

Fika på stan, film och idrottsgalan

Hej!
Idag så har jag varit och fikat tillsammans med Anna-Maria på Wayne's i stan. Det var jättetrevligt även fast vi bara hade en timme på oss att fika eftersom Anna-Maria skulle på Driver och ha körlektion, med min gamla körlärare Anki för övrigt. Medans vi fikade kom Mia och Ann-Helen som också skulle fika så vi kramades där och kom överens om att vi måste ses någon dag.
Efter att ha fikat tillsammans med Anna-Maria så gav jag mig av till biblioteket för att leta upp Björn Ranelids "Kvinnan är första könet" samt filmen "Flicka med pärlörhänge" som jag pratat om att låna under en längre tid. Så nu under kvällen har jag kollat på "Flicka med pärlörhänge",boken som jag läste ut för någon dag sedan och som jag föll handlöst för på en gång. Filmen är dock inte lika bra som boken,den är väldigt vacker men inte lika bra. Jag älskar alla detaljer som beskrivs på ett sådant konstnärligt sätt att man kan inget annat än att bli kär. Om jag ska sätta ett betyg på filmen dock så får den 4 av 5 möjliga.
Just nu så sitter jag och kollar på Idrottsgalan och jag hade hoppats på att Anders Södergren skulle få Jerringpriset(eftersom han kommer härifrån Söderhamn, eller ja strax utanför) men han kom på 6:e plats. Nu hoppas jag verkligen på att Helena Jonsson får priset för hon om någon förtjänar det verkligen. Jag vill inte se att Zlatan får priset igen. Alla prisar han och höjer han till skyarna som om han vore omänsklig, som någon slags gud. Faktum är att han inte är mer än människa, han får skitmycket betalt och då kan jag tycka att han borde göra sitt jobb också. Dessutom så är fotboll en lagsport, så ska man prisa någon i så fall så är det hela laget. Enough said!

Jo att Settman är programledare för galan gör den ju inte sämre precis ;) Den bäste programledare som SVT har just nu tycker jag.

-Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar