lördag 30 januari 2010

Igår

Hej!
Igår var jag väldigt upptagen så jag bloggade faktiskt inte på hela dagen. Det var nämligen så här att jag och några vänner till mig hade bestämt att det skulle vara fest hemma hos mig för att fira Anna-Maria som klarade körkortet i tisdag.
Jag började gårdagen med att skjutsa upp pappa till sjukhuset för att han hade en bokad tid hos någon fotterapeut. Jag klev då upp vid halv sju och fick som vanligt sopa av bilen för att det hade snöat som bara den. Efter att jag hade skjutsat hem pappa igen så åkte jag hem och somnade om en stund. När jag vaknade så åt jag lite lunch och sedan bar det av mot stan och banken där jag uträttade ett ärende.
När jag kom hem från banken så började jag städa lite inför kvällens fest. Det är självklart att man ska ha snyggt och städat när man får gäster :) Men mitt i alltihop så ringde mamma och ville ha hjälp med en grej och snäll som jag är så sade jag såklart ja,men det tog längre tid än vad jag hade trott så jag fick skynda mig hem och avsluta städningen och duscha innan jag åkte in till stan och införskaffade lite berusningsdrycker åt mig själv. Sedan så åkte jag hem igen och då kom Anna-Maria och Freja hem till mig.
Vi satt och snackade ett tag, sedan gjorde vi oss iordning tillsammans medans vi väntade på grabbarna och så började vi dricka lite. Vid åttatiden så bestämde vi oss för att vi skulle kolla på Let's Dance eftersom jag och Anna-Maria tycker att Stefan Sauk är så jäkla bra(jag vet,jag har tjatat om Markus Birro och att ni ska rösta på han och det ska ni men Stefan är såå bra) plus att vi tycker att han är så jäkla gubb-snygg och het. Så vi satt där och skrek och skålade så fort han kom upp i tv-rutan.
När vi hade kollat klart så bestämde vi oss at vi minnsann skulle dela på pizza och ta en öl så vi begav oss mot den lokala pizzerian där vi möttes upp av tre grabbar som Freja kände men jag och Anna-Maria kände att vi inte direkt klickade med och med det menar jag att de pratade inte så mycket med oss utan mest med varandra och Freja ibland. Vi struntade i dom,käkade vår pizza och drack vår öl. Sedan så kontaktade vi Hussein och Ibra som var de som vi hade bestämt med tidigare att de skulle vara med hemma hos mig. Så vi gick hemåt och de kom i sin bil.
Vi hade jättetrevligt där :) Satt och shottade Sambuca och jag lärde dem alla tricket med "Flaming Sambuca" och så snackade vi helt enkelt. Efter ett tag så kom AK och en till snubbe med ett gäng brudar men de stannade inte å länge för de skulle vidare. Sedan när de hade gått så kom vi på att vi skulle dansa där i mitt vardagsrum och det gjorde vi. Jag fick till och med för mig att sätta på min gamla skiva med låten Macarena och där stod jag,Freja och Ibra och försökte komma ihåg den där speciella dansen som hör till medans Anna-Maria och Hussein skrattade gott åt våran "snygga stil". Ja sedan så pratade vi en massa tok där som vanligt och jag kom in på religion och islam med grabbarna vilket var jätteintressant. Jag som är en sådan där historie och religionsnörd haha. Jag fick även lära mig "Om gud vill" på arabiska men har tyvärr glömt orden nu :(
I alla fall så snackade vi där fram till 03.40 imorse då Ibra och Hussein bestämde sig för att de skulle gå hem, Anna-Maria hade somnat i soffan och även jag somnade till en stund men vaknade till och var vaken en liten stund innan de gick. Freja lyckades hålla sig vaken hela tiden :)
Vi somnade och när vi vaknade vid 11-tiden idag så låg vi och snackade ett tag först och sedan drog vi till Donken och käkade. En riktigt lyckad fest tycker jag att det blev :)

Hoppas att ni andra hade lika roligt som jag hade igår!
















Ja det var min gårkväll det :)

Kram

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar