fredag 8 januari 2010

The King Of Rock N Roll 75 år


Idag så hade Kungen av rock n roll, Elvis Presley fyllt 75 år om han hade levt. Jag undrar hur han hade sett ut om han hade levt idag? Jag tror att han fortfarande hade varit snygg och att han fortfarande hade haft sin fantastiska röst.
Jag är uppväxt med Elvis musik då mina föräldrar var unga när han slog igenom och de lyssnade på honom. Det fanns två personer på den tiden som regerade och det var Elvis Presley och Tommy Steele, min mamma och pappa valde att lyssna på Elvis Presley och det är jag glad för. Jag är även glad att de förde över hans musik till mig. För mig är Elvis guden av alla gudar inom musiken och så många artister/musiker har blivit influerad av honom. Jag hade lätt betalat 2000:- eller vad en biljett till hans konsert hade kostat idag för att få se honom live. Även fast han hade varit 75 år idag. Hade inte spelat någon roll alls, för det finns/fanns bara en Elvis Presley och så kommer det att förbli. Ingen kan klå Kungen av rock n roll.

May you rest in peace up there and happy birthday ♥

- Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar